برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

  • 021-91075355
  • info@onwebclass.com

مهارت زندگی نوجوانان

در این مطلب میخواهیم در رابطه با دوره مهارت زندگی نوجوانان با تدریس خانم مهسا محمدی فر صحبت کنیم. تجسم کنید بال­ های پرنده ­ای با نخ­ هایی نامرئی بسته شده باشد و شما بخواهید او را آزاد کنید تا بپرد. او را بالای سکویی ببرید و هل بدهید تا پرواز کند. در حالیکه از آن نخ ­ها یا اطلاع ندارید و یا اطلاع دارید و اعتنا نمی ­کنید. هل دادن پرنده از روی سکو به ایین با تصور اینکه بال­ هایش توان پرواز دارد و به امید اینکه خودش بال ­هایش را باز کرده و پرواز را یاد خواهد گرفت. جفا در حق پرنده و پرواز است.

مهارت زندگی نوجوانان

چگونه نوجوانان به جامعه تحویل داده میشوند؟

متاسفانه این جکایت غالبِ تحویل دادن نوجوانان به جامعه و دنیای جدید است. زیرا ما غالبا و بدون اینکه بدانیم او را با معیارها و ارزش­ های (مثبت) و آسیب­ ها و صدمات (منفی) خودمان پرورش داده ­ایم. به تعبیری آنان را با تدبیر دوران گذشته و حتی، بعضا خلاف طبیعت فعلی روزگار تربیت کرده و از آن بی اطلاعیم.

در دنیایی که پدیده نو ظهور و غیر قابل پیش­بینی ماننده کرونا دائما آن را از گردونه زیستِ سالم روانی خارج می­کند و آثار زیان­باری به همراه خواهد داشت. نوجوانی دوره­ ای خاص، بی­همتا و حساس است. آخرین فرصت برای تصحیح اشتباهات و جبران کاستی ­ها و آخرین مرحله­ ایی که زندگی انعطاف نشان می دهد. بعد از آن غالبا دوره تثبیت آنچه آموخته شده و تجربه شده، شروع می­شود و امکان تعدیل و تصحیح کمتر خواهد بود.

در دوره مهارت زندگی نوجوانان چه چیزی آموزش داده می شود؟

در این راستا دوره ­ای آموزشی طراحی کرده ­ایم به نام دوره مهارت زندگی نوجوانان که نوجوانان به صورت تجربی، علمی و عملی بتوانند مسائل مطرح زمانه خود را بشناسند و با مهارت ­های لازمه برای مواجهه با مسائل شخصی و اجتماعی، آشنا یشوند.

  • نوجوانان طی این دوره، با فلسفه نظم و برنامه ریزی آشنا خواهند شد و آن را انتخاب می­کنند. نه اینکه بنا به فشار خارجی یا درونی و منفعلانه بپذیرند.
  • یاد خواهند گرفت که تعادلی بین خواسته ­های فردی خودشان، والدین و دیگران برقرار کنند. بدون اینکه نیاز باشد از خیر خود، خانواده و یا اجتماع بگذرند.
  • به اهمیت استعداد و مهارت­های خود پی خواهند برد.
  • به ارزش­های انسانی، عرفی و جاری جامعه توجه می­کنند و در عین حال بر روی ارزش­ های فردی خود نیز کار می­کنند.
  • با مفاهیم استرس، اضطراب و نحوه مواجه سازنده با آن­ها آشنا می­شوند.
  • به اهمیت ارتباط سازنده انسان­ها پی برده و آماده­ مسئولیت پذیری می­شوند و درک بهتری از دنیای خود و والدین خواهند داشت.
  • یاد می­گیرند که چطور خود را ابراز کنند و از روش­ های سازنده ارتباط موثر استفاده کنند.
مشکلات نوجوانان
مهارت زندگی نوجوانان

حوزه های مشکلات نوجوانان

حوزه هایی که نوجوانان امروزی درگیر آن هستند بسیار متنوع ­تر از حد تصور است. آن­ها با مسائلی مواجه می­شوند که حتی یک نسل قبل با فاصله فقط چند سال نیز از آن­ها مطلع نبوده و با آن­ها درگیر نبوده اند. بنابراین آموزشی برای آن وجود نداشته و دست نوجوانان در مورد نحوه مواجهه و درک آن موقعیت­ ها خالی است. تفاوت و فاصله نسل­ها فقط یک کلمه نیست. بلکه واقعیتی اثر گذار است. و بسیاری از مساائل و موضوعات که در این مقال نمی­گنجد.

آن وب کلاس دوره مهارت زندگی نوجوانان را برگزار میکند:

ما آماده ایم و در کنار شما هستیم تا برای جبران این فاصله، با ارائه­ آموزش­ های لازمه، به صورت عینی و عملی به نوجوانان و شما کمک کنیم. اگرچه نوجوانان از حیث رشد شناختی، فیزیکی و روانی و … تفاوت­ های فراوانی با همسالان خود دارند، ولی تلاش کرده ­ایم نوجوانانِ با مسائل مشترک یا خاص را در دسته ­بندی خود قرار دهیم. تا بتوانیم آموزش متناسب به آن­ها بدهیم.

دوره مهارت زندگی نوجوانان فعلا شامل نوجوانان 13 تا 17 سال می­باشد.

مهارت زندگی نوجوانان

مهسا محمدی­ فر، روانشناس بالینی و مربی دوره مهارت ­های زندگی نوجوانان

تماس با ما:

آن وب کلاس برگزار کننده دوره های روانشناسی تخصصی و کارگاه های روانشناسی عمومی به صورت آنلاین می باشد. همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های علوم انسانی نیز از دیگر شاخه های این مرکز می باشد.

صفحات مشابه با این نوشته:

آشنایی با دوره های روانشناسی عمومی

آشنایی با دوره های علوم انسانی

روانشناسی بالینی چیست؟

روانشناسی چیست؟

روانشناسی خانواده چیست؟

روانشناسی کودک چیست؟

روانشناسی عمومی چیست؟

تماس با آن وب کلاس