برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

  • 021-91075355
  • info@onwebclass.com

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم مناسب است

در این مطلب میخواهیم بدانیم چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم بهتر است. برای پاسخ به این سوال باید گفت ما در دوره های مختلف زندگی این نیاز را احساس می کنیم که به کمک یک متخصص برای رفع مسائل روان خود احتیاج داریم.

چرا مراجعه به روانشناس مهم است؟

همانطور که وقتی در جسممان احساس مشکل می کنیم به پزشک مراجعه می کنیم، برای درمان روح و جسممان و شناخت راه های مواجهه با آن نیز نیاز به نظر یک متخصص داریم. در کشورهای پیشرفته افراد برای تصمیمات مهم زندگی مانند تصمیم ازدواج یا مهاجرت و یا انتخاب شغل حتما به مشاور مراجعه می‌کنند. این کار یک امر بدیهی تلقی می‌شود. بر این اساس نمی‌توان گفت زمان دقیق مراجعه به روانشناس و یا روانپزشک درباره مشکلات و مسائل روحی و روانی دقیقا چه زمانی است، زیرا این مراجعه هر زمانی و با هر بهانه‌ای می‌تواند باشد.

بنابراین هر تغییری در زندگی می تواند بهانه ای باشد برای مراجعه به روانشناس. اما با این حال در بعضی شرایط مراجعه به روانشناس ضروری است. مشکلات روانی هم مانند مشکلات جسمی اگر درمان نشده باشد و به حال خود رها شوند، به وضعیت وخیم‌تری می‌رسند. افرادی که بیماری‌های روانی حاد دارند به صورت ناگهانی به این اختلالات مبتلا نشده‌اند. این افراد با ابتلا به بیماری‌های روانی مقطعی و درمان نشدن این اختلالات به مرور زمان دچار این اختلالات حاد می‌شوند که گاه درمان آنها بسیار دشوار است.

بعضی از مواردی که به ما کمک میکند تا بدانیم چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

در ادامه به بعضی از مواردی که نیاز است به روانشناس و رواندرمانگر مراجعه کرد را با هم مرور میکنیم.

داشتن مشکلاتی در روابط:

روابط، چه خانوادگی باشند و چه شخصی و چه کاری، مشکلات خاص خود را دارند. با اینکه روابط می‌توانند بهترین بخش زندگی هر فرد باشند ولی در عین حال می‌توانند منبع استرس و مشکل هم باشند.

عادات بد و  نا به هنجار:

بعضی عادت‌های بد مثل سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از موادمخدر معمولاً برای کنار آمدن با مشکلات شخصی در فرد ایجاد می‌شوند. روانشناس می‌تواند کمک کند این عادت‌ها را کنار بگذارید، و علت پناه آوردن به آنها را ببینید.

تغذیه:

تغذیه‌ این روزها بخصوص در بین جوانان با پیروی از مد و فرهنگ لاغری بسیار شایعتر از قبل هستند. بعضا بسیار در برابر درمان مقاوم، و مراجعه به موقع برای درمان آنها می تواند بسیار حیاتی باشد.

خواب و مشکلات آن:

مشکلات خواب نیز از مواردی است که بسیار با سلامت روان و اضطرابها ارتباط دارد و بسیار هم شایع و ناراحت کننده است .

ضعف در اعتماد به نفس:

کمک به ارتقا اعتماد به نفس و عزت نفس نیز یکی از مواردی است که برای موفقیت و استفاده بهینه از تواناییها بسیار اهمیت دارد

چرا به روانشناس مراجعه کنیم
چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

روانشناس چگونه به ما برای رفع مشکلات کمک میکند؟

یکی از مسائلی که افراد را مرد میکند تا چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم این است که با کمک روانشناس رو به رو نشده اند. روانشناس می‌تواند با شنیدن غیرمتعصبانه و بیطرف، کمک کند شفافیت ذهنی‌ افزایش پیدا کرده و نسبت به مشکل بینش پیدا کنیم. بسیاری اوقات بیماران با شنیدن حرف‌های خودشان راه‌حل مشکلشان را پیدا می‌کنند. روانشناس‌ها تعلیم دیده‌اند که شنونده‌هایی فوق‌العاده باشند.

گاهی اوقات علائم مختلفی بخاطر یک مشکل بزرگتر ایجاد می‌شوتد. اختلالات ذهنی به طرق مختلف خود را نشان می‌دهند و معمولاً با چیز دیگری اشتباه گرفته می‌شوند و فقط یک فرد متخصص می‌تواند آنها را تشخیص دهد. بعضی از اختلالات ذهنی عبارتند از:

  • اختلال دوقطبی
  • اختلال افسردگی حاد
  • اختلالات شخصیت
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال استرس پس از ضربه
  • و …..

روانشناس می‌تواند ابزاری بسیار مفید برای ارتقای سلامت  باشد. رواشناس با کمک به آرام‌تر کردن ذهن  و شناخت استرس، اضطراب، ترس‌ها و سایر مشکلات، باعث می‌شود بتوان لذت بیشتری از زندگی برد و در کنار ببینش و آگاهی راحت‌تر زندگی کرد .اولین قدم پیدا کردن روانشناس خوبی است که بتوانید آزادانه و به راحتی با او حرف بزنید.

دوره های روانشناسی آنلاین در ایران:

آن وب کلاس برگزار کننده دوره های روانشناسی تخصصی و کارگاه های روانشناسی عمومی به صورت آنلاین می باشد. همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های علوم انسانی نیز از دیگر شاخه های این مرکز می باشد.

صفحات و نوشته های مرتبط با نوشته چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟

دوره های روانشناسی عمومی

روانشناسی خانواده چیست؟

روانشناسی چیست؟

روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوره روانشناسی آنلاین در شهرهای مختلف

چرا مشاوره روانشناسی مهم است؟

تماس با آن وب کلاس