برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

  • 021-91075355
  • info@onwebclass.com

مزایای کلاس روانشناسی آنلاین

مزایای کلاس روانشناسی آنلاین

در این نوشته میخواهیم مزایای کلاس روانشناسی آنلاین را توضیح دهیم. در دنیای امروز فضای مجازی سهم بزرگی را در بیشتر جنبه های زندگی ما ایفا می کند. در شرایط امروز بخش مهمی از یادگیری و تدریس نیز در فضایی مجازی اتفاق می افتد. آموزش آنلاین مدتی است که روند سیستم آموزشی را تغییر داده است و بخشی از نظام آموزشی فعلی است و امروزه در تمام سیستم‌های آموزشی استفاده می‌شود، دانشگاه‌های مهمی در دنیا وجود دارند که در این راستا شروع به فعالیت و گسترش آموزش با این روش نموده‌اند و این مقوله تبدیل به یک حوزه رو به رشد است.

چرا کلاس های آنلاین مورد قبول تر واقع شده است؟

استفاده از هر تکنولوژی مزایا و معایب مختص به خود را دارد  ولی با بررسی دقیق مزایا و معایب این نوع سیستم آموزش، می‌توان گفت به طور کلی از مزایای فراوانی برخوردار است. 

 

مزایای کلاس روانشناسی آنلاین

 

سه عامل  کلیدی مزایای کلاس روانشناسی آنلاین تکنولوژی، استاد و تجربیات دانش‌پژوهان است.

تکنولوژی :

در دهه گذشته، متخصصان یادگیری و توسعه (L&D)، با استفاده از فناوری، گامهای بلندی در انتقال یادگیری بهتر به دانش پذیران برداشته اند. به عنوان مثال، یادگیری ترکیبی، میکروآموزش، یادگیری موبایلی، گیمیفیکشن، AR / VR (کاربرد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آموزش مجازی)، شبیه سازی ها، یادگیری تطبیقی و حتی هوش مصنوعی (کاربرد هوش مصنوعی در آموزش الکترونیکی) اکنون برای توسعه دوره های آموزش الکترونیکی استفاده می شود. و همه اینها به دلیل پیشرفت های تکنولوژی امکان پذیر است. از این رو تکنولوژی یکی از مهمترین دلایل برای مزایای کلاس روانشناسی آنلاین می باشد.

تاثیر اساتید در مزایای کلاس روانشناسی آنلاین :

استادان و مربیان از ارکان اصلی فرآیند یاددهی ـ یادگیری هستند که نقش انکارناپذیری در کیفیت‌زایی یا کیفیت‌زدایی نظام آموزشی ایفا می‌کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته ویژگیهای استاد موفق شامل مواردی همچون داشتن تعهد کاری،احترام در برخورد متقابل، ایجاد فضای باز و اطمینان بخش در آموزش، تشویق به کار گروهی، رفتارمثبت و تشویق کار مثبت، صلاحیت علمی، انگیزه کافی برای تدریس، سازماندهی مطالب، شیوایی کلام، داشتن طرح درس، در دسترس فراگیران بودن،عدالت در ارزشیابی، سابقه تدریس، انجام حضور و غیاب و پایبندی به قوانین آموزش، تسلط استاد در درس، صداقت در رفتار و گفتار، ارایه جذاب مطالب درسی ، هماهنگ بودن دانش استادان بادانش روز، داشتن تفكر انتقادی، خالق بودن و آشنا بودن استادان باشخصیت منحصربه فرد فراگیران موردتأکید است.

همچنین با استفاده از کلاسهای آنلاین این امکان فراهم می شود که در هر کجای دنیا که هستیم بتوانین در کلاس اساتید ی که شاید روزی برای مان ارزویی محال بود شرکت کنیم.

تجربیات دانش پژوهان:

بر طبق تحقیقات آموزش مجازی فرصت‌های شغلی را برای دانشجویان، افزایش می‌دهد. از مهمترین دلایل مزایای کلاس روانشناسی آنلاین این است که، آمارها نشان داده‌اند که یادگیری الکترونیکی، تاثیر مثبت قابل توجهی را در استخدام افرادی که موفق به کسب مدارک آنلاین شده‌اند دارد. مطالعات دانشگاه ایلینوی تایید کرده که ۴۴ درصد از فراگیران دوره‌های سامانه آموزش مجازی، ادعا کرده‌اند که وضعیت شغلیشان بهبود یافته است زیرا  یک سال پس از فارغ التحصیلی، شغل تمام وقت پیدا کرده اند.

علاوه‌ بر این، ۴۵ درصد افراد اعلام کرده‌اند که به افزایش حقوق رسیده‌اند. استفاده از اساتید خوب و مجرب در این زمینه و تشویق و ترغیب کردن هم زمان از استفاده آموزش آنلاین برای عموم مردم می‌تواند بر افزایش کارایی این سیستم موثر باشد.

توصیه ما بر استفاده از کلاس های آنلاین

طی سالهای گذشته، بسیاری افراد نسبت به دریافت آموزش آنلاین تردید داشتند. برخی افراد تصور می کردند آموزش آنلاین اعتبار کافی نداشته باشند . دیگران نگران بودند که دوره های آنلاین ممکن است نتوانند همانند کلاس های حضوری قابلیت انتقال مطالب را داشته باشد .اما اکنون، فناوری های پیشرفته ، امکانات نوین آموزشی و شرایط ویژه جهان امروز باعث شده هر روز بیشتر از قبل اهیت آموزش آنلاین روشن شود.

تماس با ما:

آن وب کلاس برگزار کننده دوره های روانشناسی تخصصی و کارگاه های روانشناسی عمومی به صورت آنلاین می باشد. همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های علوم انسانی نیز از دیگر شاخه های این مرکز می باشد.

 

نوشته های پیشنهادی ما:

چگونگی راهبری کسب و کار آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین در شهرهای مختلف

روانشناسی سلامت چیست؟