برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

  • 021-91075355
  • info@onwebclass.com

مزایای آموزش آنلاین

اهمیت و مزایای آموزش آنلاین

ما در این مطلب به اهمیت و مزایای آموزش آنلاین می پردازیم. اهمیت آموزش آنلاین هر روز بیشتر از قبل خود را نمایان می سازد اگر تا پیش از این به علت محدودیت های زمانی و مکانی این نوع از آموزش اهمیت داشت امروزه به علت شیوع بیماری کرونا آموزش آنلاین تبدیل به یک باید شده است.

مزایای آموزش آنلاین چیست؟

آموزش آنلاین با وجود محدودیت هایی که دارد، اما مزایای زیادی هم دارد. می توان گفت بزرگترین انقلابی که در زمینه کسب دانش با آن روبرو شده ایم و بسیاری از ناممکن ها را ممکن کرده همین آموزش آنلاین است. در زیر به بعضی مزایای آموزش آنلاین اشاره می شود.

مزایای آموزش آنلاین :

  • در دسترس بودن
  • یاد گیری هر موضوع مورد علاقه
  • مقرون به صرفه بودن بودن
  • افزایش تمرکز
  • برابری کامل
  • سبک آموزش متفاوت
  •  افزایش مسئولیت فردی
  • کمک به محیط زیست

در دسترس بودن

یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین ، در دسترس بودن آن است. به‌طوری‌که می‌توان در مسافرت، محل کار، منزل و… در کلاس حاضر شد و تنها با یک گوشی یا لپ تاپ از مزایای آن استفاده کرد. شاید یکی از بزرگ‌ترین مزایای آموزش آنلاین همین انعطاف‌پذیری بیشتر باشد. یعنی می‌توانید از هر جایی که هستید و هر طوری که می‌خواهید در کلاسها شرکت کنید .
این انعطاف‌پذیری همان دلیلی است که باعث می‌شود آموزش آنلاین بخصوص برای بعضی اقشار بسیار مناسب تر باشد مثلا افرادی که مشکل رفت و آمد دارند، سالمندان و یا افرادی که فرزندان کوچک دارند.

یاد گیری هر موضوع مورد علاقه

با آموزش آنلاین می توان هر موضوعی را، با هر استادی و در هر مکانی آموخت. شاید روزی در کلاس در بعضی اساتید جهانی نشستن آرزو بود ولی امروزه به راحتی در منزل خود می توانید در کلاس هر استادی که دوست دارید حاضر شوید.
شما می توانید در شهر یا کشوری دور، یک دوره آموزشی را ثبت نام و در آن شرکت کنید! همه این ها در حالی است که این آموزش ها مطابق میل شما می باشد  و فضای رقابتی آموزش سنتی نیز در آن کمتر به چشم می خورد.

مقرون به صرفه بودن

از دیگر مزایای آموزش آنلاین ، مقرون به صرفه بودن آن است. وقتی به صورت آنلاین یاد می‌گیرید، هزینه‌ی رفت و آمد روزانه به کلاس را حذف می‌کنید، از هر گونه هزینه‌ی اقامتی که ممکن است متحمل شوید جلوگیری می‌کنید، و زمان دوری از محل کار را هم به حداقل می‌رسانید. همچنین در آن می توان به تعداد بیشتری از افراد آموزش داد و نیز از آموزش در سطح جهانی به راحتی بهره برد. حتی دوره های بسیاری وجود دارند که به صورت رایگان برگزار می شوند.

افزایش تمرکز در مزایای آموزش آنلاین

از آن جایی که آموزش آنلاین به صورت فردی انجام می شود، در نتیجه کم تر پیش می آید که موضوعی حواس شما را از کلاس پرت کند و از آن عقب بمانید. در نتیجه تمرکز شما هنگام درس، نسبت به کلاس حضوری بیشتر خواهد بود.

برابری کامل

از مزایای آموزش آنلاین این است که در کلاس های آنلاین فرقی ندارد که جنسیت، نژاد، دین، مذهب، ملیت، سن و ظاهر افراد چگونه است. در نتیجه همه می توانند با خیال آسوده تری از این کلاس ها استفاده کنند.
مربیان آموزش آنلاین اغلب اذعان دارند که میزان مشارکتی که افراد در دوره‌های یادگیری الکترونیکی از خود نشان می‌دهند، نسبت به محیط کلاسی بالاتر است. یک دلیل احتمالی این قضیه این است که آموزش آنلاین  باعث اعتماد به نفس بیشتری می شود ومی‌تواند دانش‌آموزان ساکت‌تر را تشویق به مشارکت کند.

سبک آموزش متفاوت در مزایای آموزش آنلاین

به دلیل تنوع و ترکیب رسانه‌های مورداستفاده در آموزش آنلاین، این شکل از آموزش می‌تواند تجربه‌ی یادگیری فعالی ایجاد کرده و سبک های یادگیری مختلفی را هم به کار بگیرد. در این نوع آموزش  محدودیتی از نظر میزان اطلاعات در دسترس وجود ندارد. همچنین از جذابیت بصری و محتوایی بیشتری برخوردار است. استفاده از  محتوای بصری و چندرسانه ای باعث درگیر شدن بخش های زیادی از مغز مخاطب می شود و کمک می کند محتوای آموزش داده شده تا زمان بیشتری در ذهن  ثبت شود.

 افزایش مسئولیت فردی

در کلاسهای آنلاین مسئولیت بیشتری از نظر مدیریت زمان و استفاده از مطالب ارائه شده بر عهده شما است. باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و در کلاس تمرکز خودتان را مسئولانه حفظ کنید تا بهره کافی از مطالب آموزش داده شده ببرید.

کمک به محیط زیست

با افزایش روز آلودگی های محیطی همه ما مسئولیت داریم تا جایی که می توانیم به کاهش آن کمک کنیم. یکی از مهمترین مزایای آموزش آنلاین چه از نظر کاهش رفت و آمد های حضوری و چه از نظر کاهش گسترش همه گیریهایی مانند کرونا کمک بزرگی در جهت حفاظت از محیط زیست است.

تماس با ما:

آن وب کلاس برگزار کننده دوره های روانشناسی تخصصی و کارگاه های روانشناسی عمومی به صورت آنلاین می باشد. همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه های علوم انسانی نیز از دیگر شاخه های این مرکز می باشد.

صفحات پیشنهادی:

مزایای کلاس روانشناسی آنلاین

روانشناسی عمومی چیست؟

چگونگی تجربه کسب و کار آنلاین

در دسترس بودن کلاس آنلاین چه فایده ای دارد؟